احیا

وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

احیا

وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

وصیتنامه مجاهد شهید محمد بروجردی

احیا | پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

و نکاتی درباره مواجه دیدنِ هموارۀ خود با خدا

**********

احیاء :  محمد بروجردی به رغم همه اشتباهها - که نوعِ مبارزین  در سطح خطمشی و بینش داشته اند - در حدّ و حدود خود ، در مسیر علی گونگی  حرکت می کرد .  او اوصافی داشت که در نگاه ظاهری ناسازگار با هم به نظر می رسند.  او نرمخو بود و اهل سلم و صفا و در عین حال شدید بود و غلیظ و قاطع. هم اهل  رزم بود و هم اهل مُدارا . هم مسیح وار بود و هم موسی وَش و….! محمد بروجردی بنیانگذار گروه توحیدی صف  در سالهای پیش از انقلاب و استاد ِبسیاری از سرداران نسل اول سپاه در نخستین لحظات بعد از انقلاب  بود  . او عملاً از بنیانگذاران سپاه بود و از بنیانگذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی . اما واقعیت این است که این عناوین، شرف از شخصیت بروجردی و فضایلش به ویژه  معنویت صداقت و زلالی بروجردی  می گرفتند .صِرف آن عنوانها و صِرف مبارزه کردن و جنگیدن فضیلت آفرین نیست. خیلیها بوده و هستند که در جنگ بوده اند و جنگاورند  اما آنچنان نبوده اند که بروجردی بود  .  وجه تمایزِ  محمد بروجردی را در اوصاف دیگری باید جست  : در مواجه دیدن دائمی خود با خدا و دغدغه ناشی از این مواجهه و اذعان به کاستیهایِ خود، دغدغه و اذعانی که به عملِ آدمی ، شکل و مضمونی خاص می بخشد . شاید همینها است   که او را برای ما و برای جماعتی  همچنان محبوب  و الهامبخش نگاه داشته است:” ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن وُدّا ”  ( انها که ایمان آورند  وعمل صالح کنند خداوند محبت ایشان را در دل  مردم قر ار می دهد) .

آن چه  در پی خواهید خواند وصیتنامه های بجامانده از مجاهد شهید محمد بروجردی  است. با نگاهی به هر دو  وصیت نامه، ملاحظه می کنید  که  علاوه بر دغدغه های سیاسی و اجتماعی ِ بروجردی  و  نگرانیش نسبت به انحراف انقلاب از خط مسلکی آن ،چقدر  استغفار و طلب  آمرزش از خدا   و  یا مفاهیمی  هم ارز آن  در هر دو وصیت نامه  ،تکرار شده است . شایان تامل است که جنگاوری قاطع و دلاور، همچون بروجردی  وقتی وصیتنامه می نویسد ذهن او مصروف چه چیزهائی است .توجه به این معنا ،خود می تواند درسی بزرگ برای ما باشدو موجبات “بیداری” ما رافراهم آوَرَد .

امید است  خواهران و برادران  دینی پس از قرائت این وصیت نامه ،آنچنان که در متن وصیت نامه ،مذکور است، علاوه بر طلب «مغفرت و علو درجات برای شهید  محمد بروجردی»   ،یک حمد و هفت سوره مبارکه توحید هدیه به  روح مطهر او  و پدر و مادرش نمایند  و همسر شهید بروجردی و فرزنداان وی  را دعای خیر کنند.

____________________________________________


وصیت نامه اول“محمد بروجردی “:

بسمه تعالی

این  وصیتنامه را در حالی می نویسم که فردایش عازم سنندج هستم با توجه به این که چندین بار در عملیات شرکت کرده بودم و ضرورت نوشتن  وصیتنامه را حس کرده بودم ولی هم فرصت نداشتم و هم اهمیت نمی دادم، ولی نمی دانم چرا حس کردم که صرفا اگر ننویسم، گناهی مرتکب شده ام، لذا بدینوسیله  وصیتنامه خود را در مورد خانواده و برادران آشنا می نویسم.

با توجه به این که حدودا شش سال است وارد مبارزات سیاسی و نظامی شده ام و به همین خاطر نسبت به خانواده ام رسیدگی نکرده ام، بخصوص – همسر و فرزندانم و از همین وضع همیشه احساس ناراحتی می کردم و هیچ وقت هم نتوانستم خود را قانع کنم که مسئولیت را رها کنم و بدینوسیله از همه آنها معذرت می خواهم و طلببخشش دارم از حقی که به گردن من داشته اند و نتوانستم این حق را ادا کنم ولی این اطمینان را به خانواده ام می دهم که هرگز از ذهن من خارج نشده اند و فکر نکنند که نسبت به آنها بی تفاوت بوده ام، ولی مسئولیتهای سنگین تر بود. در خواستی که از همسرم دارم، این است که فرزندانم را خوب تربیت کند و آنها را نسبت به اسلام دلسوز بار آورد … از مادرم درخواست بخشش دارم، زیرا از دست من ناراحتیها دیده و هیچوقت این فرصت پیش نیامد که بتوانم به ایشان رسیدگی لازم را بکنم و از کلیه برادران و خواهران که من را می شناسند درخواست دارم که برای من از خدا طلب بخشش کنند، شاید به خاطر حرمت دعای مومنین خداوند از تقصیراتم بگذردو احساس می کنم بار گناهان و خطاها بر دوشم سنگینی می کند. بخصوص دعای آن کسانی که پاسدارند و به جبهه می روند و از کسانی که در جزئیات زندگی من بوده و با من برخورد داشته اند درخواست دارم برادرانی که از من بد دیده اند در گذرند و یا اگر کسی را سراغ دارند که از من بد دیده نزدش بروند و از او رضایت بگیرند. و دیگر این که مقاومت را فراموش نکنندکه خداوند تبارک و تعالی بار سنگین انقلاب اسلامی را بر دوش ملت مسلمان ایران گذاشته است و ما را درآزمایش عظیم قرار داده است. این را شهیدان بسیاری بخصوص در این چند سال اخیر به در و دیوار ایران نوشته اند و اگر مقاومتهای آنها نباشد همانطور که امام فرمودند، بیم آن می رود که زحمات شهدا به هدر رود و اگر چه آنها به سعادت رسیدند و این ما هستیم که آزمایش می شویم و دیگر این که با تجربه ای که ما از صدر اسلام داریم،که به خاطر عدم آگاهی مسلمین درس عبرت باشد، با دقت، کلمات این روح خدا را که خط او خط رسول خداست دقت کنند.

وجود امام امروز برای  ما معیار است. راه او راه سعادت و انحراف از راهش خسران دنیا و آخرت است و من با تمام وجود این اعتقاد را دارم که شناخت و مبارزه با جریانهایی که بین مسلمین سعی در به انحراف کشیدن انقلاب از خط اصیل و مکتبی آن را دارند به مراتب حساستر و سخت تر از مبارزه با رژیم صدام و آمریکاست.  وصیتم به برادران این است که سعی کنند توده مردم که عاشق انقلاب هستند، از نظر اعتقادی و سیاسی آماده کنند که بتوانند کادرهای صادق انقلاب را شناسایی کنند و عناصری که جریانهای انحرافی دارند، بشناسند که شناخت مردم در تداوم انقلاب حیاتی است.

والسلام

دومین وصیت نامه شهید “محمد بروجردی “:

بسمه تعالی
وصیت نامه اینجانب محمد بروجردی (پدر دره گرگی) پس از حمد خدا و طلب استغفار از او که برگشت همه به سوی اوست و درود بر محمد و آل او و درود بر امام امت و درود بر همه شهیدان تاریخ، از همه برادرانی که در طول عمرم با آنها تماس داشته ام، طلب آمرزش می کنم. هر کس که این وصیت نامه را می خواند، برای من طلب آمرزش کند، زیرا من از این دنیا ناگاه با بار خالی می روم. و بعد از من همسرم سرپرستی خانواده را به عهده دارد و حقوق و مقدار ارثی که دارم، به او می رسد، به غیر از مبلغی ۷۰۰۰ ریال (هفت صد تومان) که باید به مادرم بدهد و در صورت فوت همسرم برادر کوچکترم عبدالمحمد سرپرستی دو فرزندم را به عهده گیرد و از اینکه نتوانسته ام برای خانواده بطور کلی مثبت باشم، از همه پوزش می طلبم و طلب آمرزش می کنم، والسلام.
محمد بروجردی

  • ۸۹/۰۳/۱۳
  • احیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی